Een klacht over Ruben de Ruiter?
Ruben de Ruiter gaat er in beginsel van uit dat de cliënt en de hulpverlener in gezamenlijk overleg tot een goede oplossing van de klacht zullen komen. Mocht dat, om wat voor reden dan ook, niet lukken, dan hebben individuele cliënten van Ruben de Ruiter de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Mocht ook deze niet tot een oplossing kunnen komen, dan kan de klacht door een, eveneens onafhankelijke, geschillencommissie behandeld worden. Deze commissie doet uiteindelijk een bindende uitspraak.
Waarom een klachtenregeling?
Ruben de Ruiter is BIG geregistreerd verpleegkundige en werkt als zelfstandig zorgprofessional. Op de werkzaamheden van een zelfstandig zorgprofessional is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) van toepassing. Deze wet eist dat individuele cliënten van Ruben de Ruiter de mogelijkheid hebben om een klacht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris en geschillencommissie in te kunnen dienen. Om aan deze eis te voldoen, kunnen individuele cliënten van Ruben de Ruiter gebruik maken van de klachtenregeling van Stichting Klachtenregeling (www.klachtenregeling.nl).
Ruben de Ruiter heeft, om gebruik te kunnen maken van eerder genoemde klachtenregeling, een lidmaatschap bij Solopartners (www.solopartners.nl) afgesloten. Solopartners is de brancheorganisatie voor zelfstandige zorgprofessionals. Ruben de Ruiter zal op verzoek het certificaat van lidmaatschap van Solopartners tonen. Hierin verklaart Solopartners dat Ruben de Ruiter gebruik kan maken van de klachtenregeling van Stichting Klachtenregeling.
Extra informatie over het klachtenreglement.
Als Ruben de Ruiter wordt gevraagd naar het volledige klachtenreglement van Stichting Klachtenregeling, of als Ruben de Ruiter de indruk krijgt dat er een klacht is waar de cliënt en Ruben de Ruiter samen niet uitkomen, dan zal Ruben de Ruiter de cliënt terstond het volledige klachtenreglement en het stroomschema klachtenregeling doen toekomen.
Het volledige klachtenreglement is hier in te zien en te downloaden en het stroomschema klachtenregeling hier.
Versie 2, januari 2024